Hello...
Sebulan tinggalkan blog. Nothing major jadi kot.
Well, to start it off, I hate the HAZE! And read that it affects the baby sangat! Bayangkan mommy jast take a breath of air/ hazed air and in less than 5 seconds it can reach the baby through the umbilical cord! Can cause premature birth too! Please dear mommies out there, do take care of your health and your baby. Wear a mask! Walaupun haze dah berkurang since dah hujan yesterday and a bit this morning, I can still detect masih lagi ada jerebu nie. So until it totally subsides, please wear a mask or do not do outside activities.
Besides that, this past month sangat sangat busy. My parents turun KL, pergi Melaka jenguk adik yang masuk UiTM Lendu, in laws datang. Almost every week mesti ada activity. This weekend lak both parents and in laws akan datang LAGI. In laws datang because birthday Mr Husband. My parents datang actually my dad has this MQA thingy and mak ikut bawak adik kecik sekali tu. So have to divide time to spend with both families.
Pregnancy progress, I don't know when my pain will end. Now I have this thing called rib inflammatory I think. Dopolohempatjamsakit!!! Can't sleep. When betul-betul letih and ngantok baru boleh tido. It hurts now even when I'm tryping out me blog. It hurts dekat belah kanan, under the bra line and effects sampai ke belakang! 2 days ago I couldn't sleep at all! Letak apa pun tak lega. Tido mengiring both kiri kanan sakit. Baring terlentang pun sakit. Last 2 nights slept sitting up. Still sakit. Mr Husband risau sangat bawak I pergi klinik yesterday and the Doc said it's normal for some pregnant women coz all the intestine and stomach is being compressed by the uterus so its going up into the ribcage area. So dah ketat la kat area tu. Untuk orang rangka kecik, aku la kot tapi macam tak tapi lilit bra was always 32, now beli 34 pun ketat cannot wear so maybe kena beli 36, so my ribcage tengah expand and the muscles tengah nak adjust atau tak tahan la dengan the expansion tu. Jadi itulah ceritanya for my excruciating pain. The Doc said it will go away maybe at 6months and a half but I doubt it coz read online, some said they get relief not until after they give birth. Ok, nanes sekarang. Tapi takpe la, bila sakit dosa-dosa kecil terhapus. Redha je la T_T
Enough about that, another phase of pregnancy, baby movement! Yeay! Finally! Feeling the baby move makes the pain worth it okey! Mr Husband pun dapat rasa baby kick last Friday! Ada sekali tu baby active sangat sampai malam-malam pun tendang-tendang sampai aku terjaga. Tapi sekarang slow pulak. She moves but does not kick around much like last week. Maybe sebab tu kot aku bleeding, satu sebab kemas rumah secara besar-besaran and then baby gerak like crazy, and then tetiba bleeding and kena refer hospital but nothing serius hahaha. But due to that incident, we got to know our baby's gender. Terus cooperate dengan Doc Lelaki Cina Muda Hensem tu. Gatal sangat! Bila pergi hospital, taknak cooperate dengan Doc pempuan tu pulak. Nampak sangat! Hahahaha.
But overall syukur sangat my baby sihat. Tu je yang penting buat aku masa nie.
Oh btw, it's almost my 1st anniversary with Mr Husband! Mr Husband made a surprise getaway for the both of us before ramadhan and also before the baby arrives. Ok, takde la surprise sangat dah sebab he had to ask me whether I was free or not during that time tapi he made all the reservations senyap-senyap and siap made arrangements for 'I don't know what'. Ha, itu yang surprise tu hahaha. Sweet beno laki aku nie ha! Romantic. Bininya lak, tanya je, 'Birthday B nak external hard disk ke nak game, pilih la sendiri, I belanja' hahahahaha. Teruk betul prangai aku! Well, somebody has to be the unromantic one right? Good thing its me hahaha.
Okla, till next time from me yang tengah menahan sakit.
-xoxo-
Wednesday, June 26, 2013
Suka Sangat Update Pukal-Pukal...
Posted by Unknown at 8:41 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)


4 comments:
Ni kalau gatai2 dgn dr laki ni mesti gugurl ni....hahhaa...eh nurul bleeding...?? byk ke....t.care tau...
Aah liza,btl tekaan kamu hahahaha...gatai sgt dgn doc laki tu..letak2 scan tu trs tnjuk hahahaha..aah liza,bleeding tp lps tu ok,nie smlm lak bleeding..mmg nurul xleh over work,over walk n semua la,msti bleeding huhuhu...
Ohh yeke..tp doc x ckp ke apa reason leh bleeding ni...?
doc ckp placenta rendah je... so i think that myb sbb nurul byk gerak n too active (pdhal x active mana pun) sbb tu jd bleeding... tp stakat nie alhamdulillah ok,sejak bleeding beberapa kali tu husband lgsg xbg wt pape pun hahaha...
Post a Comment