BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 15, 2009

Kisah Di Sekolah Kebangsaan Bukit Minyak...

Bnde baru yg aku telah belajar...
JANGAN BAGI MUKA KAT BUDAK2 KECIK!!!

Al-kisahnye....
Aku sedang "red light"...
And as usual, bila red light, mula la perut aku wt hal...

Aku yg baru 3 minggu menjadi guru sandaran tidak bertauliah mmg sgt disukai oleh anak muridku...
Mana xnye, nmpak je muka aku nk masuk cls "yeay, cikgu nurul masuk"...
TAPI, bila aku masuk, MAIN!!!

Ye, myb i'm not that garang tp bila aku marah pun budak2 tu boleh wt dunno...
X cukup garang gamaknye...
How to be garang dgn budak2 sume tu, diorg sgt la comel...
Xsampai hati nk marah lebih2, anak orang lak tu...

Ok, smbung cte td...
Perut aku wt hal...
Aku mntk tlg budak2 bg kerjasama la kn, aku ckp "cikgu sakit perut"...
Yang sgt bersyukur tu, masa tu smbut Maulud Nabi so they have pertandingan mewarna...
Aku just suh diorg color senyap2 and jgn wt bising...
Tu pun xleh...

Aku senyap *muka tahan sakit perut sebenarnye + geram*....
Ada a few kids prasan and tnye "cikgu dah xlarat ke?"....
Comelnye dua budak yg tnye soklan tu...
Dua budak tu leh kategori murid yg nakal...
Tp pertanyaan mereka tdak ku endah...
Wpun cmtu, ada gak kids yg xpeduli tgk muka cikgu yg tahan sakit dan sedang marah...

Last skali bila dh bising sgt and aku tegur pun diorg x endah.......................
Aku mengamok la *salahkan mood swing periodku*...
Tu pun ada gak yg xkesah...
Boleh lagi sorg budak nie (pmpn) nk sembang2 dgn aku...
Aku suh la dia diam, dh la budak tu amat degil dlm cls, langsung muka cuak...
Aku baik pijak kepala aku, ckp aku xmo dgr...
Padan muka ko...

Tp, yg aku heran, bila aku mengamok, aku satu budak pmpn tu boleh lak menjawab and melawan ckp aku...
Padahal dia xde la masalah sgt dlm cls...
Aku ckp sepatah, dia melawan 10 patah...
Mau je aku hempok, kurang ajar betul padahal baru drjah satu...

Yang budak2 nakal pndai la pulak senyap, takut aku marah...
Yang kira ok pulak yg menjawab and melawan...
Aduh, aku xtau la apa nk jadi...
Budak2 zaman skrg dh lain...
Membuatkan aku rasa tua...

Moral of my story to myself is ~ NEVER masuk cls dan tunjuk baik dgn budak2, kepala kita dipijak2... Baik kita garang dlu, bg diorg takut/respect kita baru berbaik2 dgn diorg...

20 comments:

Amazing AJ said...

cikgu nurul

kem slm kt budak2 nakal tu eh..

pas2 cikgu nurul continue mara eh..

Unknown said...

hahaha...
insyaAllah salam mu akn ku kirimkan...
ye,ye,sy harus marah diorg...
jd garang skit...
btw,nama apa ehk?
xkn nk tulis nama cannygurl je kt sini?

akizaki said...

eh saye pn nk msuk klas cikgu la...
bley x...?

Unknown said...

boleh je...
tp kne pastikan ur height takat paras pinggang n xkn smpai bahu sy and xreti membaca 3 suku kata...
boleh?
hahaha...

Cik Lizi said...

haha~
nurul garang?
cam xcaye je...

erk...nak sebok sket...
cannygurl tu...
namanya aj@ajlaa...

hehe~
jgn tny mana kenal...
pnjg ceritanya...huhu

Unknown said...

owh,ok...
thanks lizi ;p

tp aku garang pun depa xtakut...
huhu...

Lisa Farhana said...

woo. cikgu nurul gile garang dan gile emo. ;P
sy sgt memahami keadaan pms anda.
sy juga mngalami nye. ;)

Unknown said...

emo dikala pms je,hahaha...
u xtau ke ramai org d tnjg rmbutan terdiri drpd tenaga pengajar aka guru?...

Unknown said...

tu ok lagi nurul..yg aku ni aku soh diam bukan dorg phm..kene blaja ckp cina la plak...terpaksa..aku marah ,merapu pjg2 pun xgune..dorg bukan phm pun..juz soh diam..duduk..blaja...tu je la..even yg kelas tauhn 6 pun..sggh trok tahap pelajaran dorg..my kelas agama ok la...yg lain tu yg aku kesian kan...cgu lain pun komplen..taun 6 blom bleh wat ayat english yg baik..hm..xtaw pa nak jadi...

Unknown said...

adoi...
begitu teruk kah yan?
naseb la aku xngajar situ...
mau aku jadi gilak...
syukur3...
:)

Anonymous said...

wah..best nyer jd cikgu, byk pengalaman best, eheh..

ciannye nurul kena berhadapan dgn situasi cenggitu time bulan mengambang, sabar yer..'

just wondering..saya ada 2 org sahabat jd guru sekolah pendidikan khas, teringat kata2 one of them, rasa nak tambat kat kerusi jer student tu..haha..sabar2~ ^^

Unknown said...

btl tu as...
bukan takat tambat tp kalau leh nk selotape mulut diorg skali,hehehe...
kalau sape cpt naik marah tu,kje nie mmg sesuai utk menguji kesabaran hehe ;p

anaklaut said...

tq singgah di blog anaklaut

Unknown said...

ur welcome anaklaut :)

faizah said...

hehe.. teaching is a tough job.. im a teacher too.. tp kpd budak lepasan SPM..

setakat 2 thn lebih ni dorang sume ok. just masa mula2 introduce diri kena tunjuk garang sikit. but jgn la garang x tentu pasal..

hehe

Unknown said...

faizah ~ betul betul betul hehehe... but i do love teaching,i never knew i'd like it this much...

lepasan SPM? u mean form 6 students? or are u a tutor or a lecturer?

Unknown said...

nk tanya. ada cikgu nama Pn. Sherah bt. Ahmad tak tak sekolah tu? kalau ada. ada contact no dier tak? penting sangat..tq

Unknown said...

ada,kawan mak... i'll get back to u bila dh dpt number kak sherah...

Anonymous said...

amboi nurulll...mmg betoi bdak sek rendh mmg kiter tak leh bg muka..kalu tak byk peel nyer nnt..

Unknown said...

yg tdak dikenali,terima kasih! tp hajat menjadi guru dh terkubur dh T_T