Hish, cuak pulak tengok Wedding Ticker sebelah nie... Baju sanding still belum settle belah pempuan, belah lelaki nak pegi fitting next week... Rumah sewa masih belum dapat lagi, kerja SKS dimansuhkan meaning income for now is zero and need to find a job ASAP... Balik this weekend nak settle all the stuff yang belum settle like goody bags n stuff... Cuak la... 2 months 2 weeks n 6 days left... Too much to do in little time...
Tuesday, April 17, 2012
Cuak...
Posted by Unknown at 4:49 PM 4 comments
Tuesday, April 3, 2012
Serabut...
Hi blog...
Serabut la blog... Nak kawen serabut, nak study serabut, takde duit serabut, nak cari kerja serabut, nak kerja apa serabut, semua serabut... Main thing sebab serabut is no money, no kerja... Haih...
Kesimpulan, kepala saya sangat serabut...
*knocks head on wall*
Posted by Unknown at 3:22 AM 2 comments
Thursday, March 29, 2012
Before and After Pics
Hi peeps!
Ingat tak I did a review on skin care a few months ago? It was on ARTISTRY and I said I'll post some before and after pics... Well, the day has come sebab terlebih rajin... Ok, sangat tak suka nak bagi korang tengok my face yang penuh jerawat dulu. Had very low self esteem masa tu. and you will see why... So, here goes huhuhu...
Horror kan? Huhuhu... These are kinda like the recent pics, I haven't show you guys my pics 3, 4 years ago! Those pics are way more scarier than these! But I couldn't find them so I think showing you these pics first will do sebab memang teruk jugak la... *abaikan the makeup session utk gambar no1 n no2 itu*
Now here are my after pics. Tak banyak sebab tak suka tangkap gambar coz dari dulu rasa muka nie hodoh sangat. All pics shown are not edited in any way. Two pics bermakeup and one pic is my own face with nothing on. Nothing means as in NOTHING. Here goes...
Ok, I tau buruk but I am very very very puas hati with my face right now. Scars pun takde, jerawat besar2 pun dah takde. Jerawat tumbuh pun time period but naik macam tak jadi nak naik. Cuma ada jerawat pasir kadang2, not all the time. Tapi overall, I am so grateful yang Encik Tunang kenalkan this product to me. Will keep using it ^_^
Posted by Unknown at 1:47 AM 5 comments
Tuesday, March 27, 2012
Makin Malas + Sakit + Emo...
Haih, makin malas tulis blog... Preparation kawen sejak start masuk blaja balik nie langsung tak sentuh. Malas nak ambik tau pun ada. Borang kawen pun tak isi lagi and I got 100 days to go! HIV test belum buat appointment lagi...
Tudung pe nak pakai nanti masa nikah and sanding tak tau lagi. Songket elok pakai tudung pe ha? Tudung nikah nanti hentam je la carik bila baju dah siap nanti... Tudung majlis bertandang I think serahkan pada bridal boutique la kan? Coz my side baju free so kena la carik sendiri kan tudung sume...
Lepas tu dah seminggu plus platlet kekurangan. At first it was dengue lepas tu doc cakap sebab lama sangat and suppose dah makin naik platlet dia risau benda lain pulak. Belum sebulan masuk blaja dah sakit. Tak penah dalam hidup ambik darah, skali nie terus 6 kali cucuk dah. Esok will be the 7th time... Haih... Ingat makin banyak cucuk, makin lali tapi terbalik. Makin banyak cucuk, makin takut. Lebam tak hilang2 sejak first time cucuk tu. Makin dekat nak kawen, makin banyak benda ntah pape jadi...
Makin dekat nak kawen jugak, makin banyak gadoh dengan tunang. Dugaan bertunang la kot kan? I just hope everything will end soon. Tak suka langsung with all these preparations and stuff. Seriously I wish I just could go to Vegas and elope. Ok, kalau kat mesia g Thailand tapi tu kes parents tak stuju so in my case just go to pejabat agama and akad nikah aje and do doa selamat sudeh. Lepas tu sewa baju untuk sehari untuk pegi tangkap2 gambar. End of story. Tak payah barang hantaran la, pelamin la, itu la, ini la. Renyah! Itu pun naseb sume my parents aturkan. I didn't lift a finger pun. Tu pun banyak komplen. Duit pun tak kuar, pun banyak komplen. Nurul, Nurul....
Ok, post emo hari nie.
Shoot me.
Kbai!
Posted by Unknown at 4:23 PM 8 comments
Wednesday, February 15, 2012
Pelamin...
Hi B2B's and bloggers!
Post kali ini seperti diatas is about pelamin. I never did search on what type of pelamin I wanted, the design or anything sebab yang buat keputusan semua nie is my father. Like my baju la, I wanted to wear lace but Mr. Daddy O here wants me to wear songket. Tapi bila try out hari tu mcm cantek lak so no complaints la, patut la my dad nak anak dia pakai songket. Ok, back to pelamin. I tak ingat apa nama bridal boutique that my dad took tapi apa I ingat it is at Selayang. I'll get back to that nanti la when I tau nama dia. So this is ala2 my pelamin, tak jumpa yang sama:
Cantek kan?! Hahahaha, Ok, this is so not my pelamin. My pelamin is yang kat bawah nie. Yang atas nie gedik-gedik je hehehe...Posted by Unknown at 1:32 AM 4 comments
Labels: Pelamin, Wedding Preps
Tuesday, February 14, 2012
FireFly n MAS Promo!
To all B2B's out there, FireFly and MAS tengah buat promo! Sesiapa yang nak pergi honeymoon or like me tempah tiket balik Penang untuk Majlis Bertandang, sila la book sekarang! FireFly punya harga way more murah banding AirAsia oke! Plus tax semua less than RM20! Yang tu kepada sesiapa ke Langkawi, Penang, and so forth la. Just go to website MAS or FireFly untuk maklumat lanjut. Promo for FireFly ends on the 19th and promo for MAS ends on the 17th.
Ok, tu je nk cerita setakat nie. Bye! ;p
Posted by Unknown at 4:08 PM 3 comments
Baju Sanding and Baju Nikah...
So weak! Last post was about more than a month ago! This time memang malas nak update. Tapi memandangkan ada a few stuff yang boleh diupdate, so type la jugak...
Ok, first of all about my wedding. It is going to be held on the 7th of July. Nikah dulu nak buat on the 6th tapi tak jadi, nak buat same day as sanding. Baju belah lelaki dah siap pilih dah. I will be wearing a new outfit, first one to wear hihihi... I got the pic but nanti lah upload. As you guys can see, saya memang seorang yang pemalas nak upload gambar. Tengok FB saya pun cukup, lagi banyak gambar yang orang tag2 saya LOL... My belah pulak, still samar2 akan pakai songket merah or hijau. Tried on both. But songket merah takde kebaya, only hijau kebaya. My dad wants me to wear kebaya. However my dad likes my tunang to wear the songket merah pulak. So still wondering which one to choose. Tapi apa yang pasti, those clothes are FREE! Weeee!!! My uncle is an MUA. One of his works recently is Gemersik Kalbu kot, ala yang Ayu Raudhah and Aqashah main tu.. And I got a few other salinan which is also free, thanks to me uncle ^_^
About baju nikah lak, I'll be sending the kain to Shanell Harun. Kenal dari my BFF Rina Hamid. Dia pun buat baju sanding dia kat Shanell Harun nie. Ikut dia hari tu jumpa Shanell, memang CANTEK oke baju yang dia jahit! Dia nie designer jugak la yang insyaAllah sedang meningkat naik. I am praying for that coz dia memang baik orangnya... Cuma design baju still unsure sebab kain baju nikah my Fiance dah belikan awal2 masa tunang hari tu. So I kne jumpa la Shanell and see what he suggests. I got a few things in mind like:

I suka kain ala2 baju Aida Aris nie. Tapi I dunno if my kain nikah boleh or not be sewed this way. And picture omputeh nie, if Shanell kata boleh buat baju kurung moden, I nak ala2 baju ompteh nie with long sleeves of course minus the riben yang jurai2 tu hihi... Gila rajin aku mengupload gambaq!
Ok, ada banyak lagi updates nak type but if I write all nanti pening lak orang baca. So I guess I'll write all the other stuff in another post. Benda yang aku nak cerita more is about me bakul telur, hand bouquets, kasut, veil, tudung, pelamin and some other stuff. Yang tu aku tulis post per post la ye. This post untuk baju je hihihi...
p/s: will be posting this to kakipingblog in FB untuk dapatkan idea B2B yang lain... malu orang luar baca but tak kesah lah, need ideas huhu...
Posted by Unknown at 1:39 AM 2 comments
Labels: baju nikah, baju sanding











