Tuesday, August 16, 2011
Rindu......................
Posted by Unknown at 12:43 AM 5 comments
Tuesday, August 9, 2011
Our Song...
Banyak pulak idea aku hari nie nak berblog kan. Just jotting things down so I can take a look at it down the line. Hari nie, nak bagitau that me and Encik Tunang found 'Our Song' ^_^
This song has always been one of my favorites! The song is sung by LoneStar and the song title is Amazed. Setiap kali dengar lagu nie, my heart always skip a beat. Lagi2 bila dah lama tak dengar and tetiba bila pasang light&easy or red fm, ada pulak lagu tu kan. Huish, menangkap kalbu hahahahaha...
I posted that song on my fiance's FB wall. I posted the alternative version but I like the original ballad ala country version sebab tak jumpa the original version of the song. Tetiba boleh pulak my tunang nie suka hihihi... He said he knew this song just never really listened to it. Tapi bila fiancee dia post kat dia, lagi2 the alternative version (Encik Tunang suka lagu rock like Bullet for My Valentine and jerit2 like Metallica) terus dia suka! And terus jadi 'Our Song' ^____^
OK, nak letak jugak kat sini... Enjoy! ^_~
Posted by Unknown at 1:08 AM 0 comments
Labels: love
All Is A OK ^_^
Hello Blog!!!
OK, saya sangat hepi. Nak tau tak kenapa? Sebab saya dan kawan saya dah berbaik! Sebelum tak gado pun, just masing2 tetiba lain antara satu sama lain sebab perselisihan faham kerana mulut orang. Well, takpe lah. Tak kesah lah pasal itu orang. Yang penting me n her dah OK! Kami baik hari Ahad lepas lepas sahur. Details? Biar lah saya dan dia sahaja yang tahu. And again, yang penting, kami OK! Both of us sangat la lega bila this thing dah settle. I thought I alone was feeling uneasy, dia pun sama rupanya. Syukur sangat3 that things are OK between us now ^_^
Makcik Hang Nur Edayu! Ko tau tak time kita baik2 tu, aku ada ternangis? Malu nak kasi tau ko sebenarnya hahahaha... Tapi yang pasti aku memang SAYANG sangat kat ko k! You were always there for me when I needed somebody. Pape je aku carik ko. Walaupun sekarang aku dok jauh di Shah Alam dan Tanjong Malim, aku sanggup selalu turun Penang untuk jumpa korang. Especially you and Rina Hamid! Makcik Lizi Ahmad lak payah sungguh nak jumpak... Cuma sekarang nie je susah sikit nak jumpa korang sebab bila balik Penang, ada agenda dengan Encik Tunang tapi cmne pun I will find a time to spend with you guys ~_^
But honestly, I'm so relieved :)
Posted by Unknown at 12:48 AM 2 comments
Labels: friends
Friday, August 5, 2011
Sembang Tiada Tujuan...
Erm... Nak sembang apa eh malam hari nie? Pasal kawen? Lambat lagi nak kawen so perlu ke cakap pasal kawen? Ada lebih kurang 10 bulan lagi utk kawen. So still early kan nak prepare pape kan? Coz dalam perbincangan, outfit sanding nanti my uncle sponsor, just tunggu time to go je. Door gift, my dad nak bagi telur, yassin and gula2 untuk budak2 kot. Sanding buat kat Dewan Proton City. Nikah buat kat rumah. Nikah malam tu makcik2 masak. Dewan lak insyaAllah Karim Catering. Tanjong Malim memang orang tu je pun yang ada and sedap. Just need to find pelamin. Apa lagi yang perlu kan? Kad? Got a place nanti nak survey but awal gila lagi kot. Baju nikah dah ada kain, just tinggal nak jahit which is also still too early nak anta kan? Nanti tergemok sape susah? Aku jugak (-_-')... Procedure2 kawen pun still too early nak sediakan... Belah lelaki pun all I have to be prepared for pun is untuk baju je la kan? Yang lain xperlu nak sibok2. Kenduri belah laki, belah laki la kan prepare... Hantaran? My stuff just tinggal kasut and handbag je kot. Malas la fikir pasal barang hantaran. Kurang berminat. Nanti2 la I'll look into it. But still, too early jugak kan? Tema? Abah dah tentukan. Classic and songket MERAH! Dem! But pasrah aje lah coz abah tersayang yang sponsor my whole wedding. Hmmm... Kalau ada lagi, sila beri tunjuk ajar ye ^_^
Besides that, saya sayang tunang saya. OK, aku tau gedik but I do! It's an achievement for me that my relationship with tunang has lasted for 8 months! After my 1st ex, non of my relationships or scandals lasted more then 8 months. Ye, aku ngaku aku tak tahan dengan prangai diaorang. But my tunang is the best! Bukan senang aku boleh tahan dengan prangai merepek2 orang nie. Lagi2 kalau jeles tak bertempat! And other stupid attitudes yang amat aku tak boleh tolerate. Tapi dengan Encik Tunang, semua prangai dia comel kot! Dia sorang je kot yang boleh bagi aku gelak sorang2 bila teringat balik dia buat itu and ini hehehe... Maybe sebab jodoh kot... I dunno... But yes, I love my fiance so much! :)
OK, dah lewat and esok kje! Bai!
Posted by Unknown at 12:15 AM 0 comments
Labels: Ramblings, Wedding Preps
Sunday, July 31, 2011
Happy Puasa!
Selamat menyambut bulan Ramadhan! Here I would like to menyusun jari jari comelku ini memohon maaf kepada sume rakan rakan yang mengenali diri ini... If ada salah silap or terkasar bahasa or pape je la, maaf ye...
And Happy Puasa to Encik Tunang! This is our last puasa as orang bujang ye B... Lets enjoy our single life while we can! Less then 1 year to go! ^_~
p/s: and yeah, I guess memang nak kurangkan blogging after I get married... maybe even terus stop...
Posted by Unknown at 11:32 PM 2 comments
Friday, July 29, 2011
Soklan Pada Mereka yang Sudah Berkawen...
Is it like a box of chocolate?
Is it as easy as A B C?
Is it hard?
Is it fun?
Is it stressful?
Is it wonderful?
Is it everything I mentioned above and more?
Teringin nak tau to prepare myself for the future :)
Posted by Unknown at 7:49 PM 0 comments
Kawan....
I know this happened quite some time ago and I did not write about it but still sangat terasa. OK, takde kaitan dengan Encik Tunang yang sangat saya sayang tapi tentang kawan. I seriously won't do anything to hurt my friends and if I did, memang secara tidak sengaja. Before I got engaged, they were the most important people in my life besides my family. Still, they are the most important people in my life but bila dah tunang, some things change but that doesn't change the fact that I love them with all my heart.
Talking about terasa, I donno if I should write it. I told Encik Tunang I'm over it but I'm not exactly over it. Actually I dunno how this thing happened. All I know all of a sudden something has changed between me and her. I think it's about a guy. I don't wanna jump to conclusions but seriously I'm engaged and surely won't try to woo another guy. Being friends, yes but more then that, it's jut not me. OK, yes, I texted the guy she liked but when he texted me about a business me and my fiance are doing. Kena la balas kan? But then biasa la, kawan jadi melalut la. Suh cari awek la bagai kan and me kononnya nak be a good friend mentioned my friends name nie. Basically tu je la and he also texted a few times again but because Encik Tunang knew about this and he didn't like it, I stopped. But the day I stopped, was the same day I got an uneasy feeling about my friend. I thought it was not important to tell her coz the way I texted this guy pun bukan nak ngorat kan. I actually can say she is my best friend. I dunno what she thinks of me but I can say that she is one of my bestest friends coz she's been there for me thru think and thin and I tell her almost everything.
Nak cite semua apa yang jadi memang panjang la but basically this happened and boleh la rasa jurang tu. When I asked her about her FB status, she did not say 'No' or 'Bukan ko lah' but she said it was another person but not denying that it was me. Paham tak? Hahahaha... Ayat cam haram kan? I mean I know her too well. If it wasn't me, she'd terus jawab 'Bukan ko lah' or 'Mengarut la hang nie' or stuff like that. And the best part which made me feel it was definitely me was when I told her that I forwarded the guys texts to my Encik Tunang and she text me back saying 'alang2 tu anta la kt aku skali'............................ I don't know what went wrong. Seriously. I have no idea. Should I call or ask her face to face about this or just let it be? Coz I know my niat was nothing but just being friends. How could something like this happen? Or is it just me dok terasa? But I seriously have a strong feeling the person she was talking about in her FB status was me. Orang cakap kalau takde angin, masakan pokok bergoyang kan? Yes, maybe it was my fault layan text mamat tersebut. Yes, that I am guilty TAPI the contents of the messages were strictly just friends messages and I also stated everytime he text me that I am someone's fiance and I love my fiance so much. Seriously I don't know what happened....
OK, dah2 la tu buat luahan perasaan kat blog. I don't get bothered with stuff easily but this thing has been bothering me since it happened. Seriously I love my friends and I would never ever hurt them dengan sengaja. But yes, aku agak terkilan. Terkilan sebab she should know me better.... Tapi pape pun, if tuan badan baca blog aku nie.... Seriously I'm so sorry for whatever thing that I did yang mungkin aku tak perasan yang melukakan ko. Takde niat di hati aku untuk merampas atau mengorat atau mengutuk atau mengata atau menggatal dengan mamat tu..... Sebab nie jugak dan sebab Azlan tak suka, aku memang dah tak balas message mamat tu... Kalau nak tau cite sebenar, you can come and ask me. I can explain every single text that i sent to him. Aku taknak just because of this, our 6 years friendship goes down the drain. You know how much you mean to me kan?
OK lah, I'm done.... Sila jangan rasa saya seperti lesbo pulak ye. Ye, saya sayang sume kawan saya. Saya sayang mereka sampai saya mati. Mereka la penyinar hidup saya suatu ketika dahulu dan saya tidak akan pernah melupakan mereka... *ok,lebih dituju kepada kawan2 arau*


Posted by Unknown at 12:09 AM 5 comments


